Jak budować dobre zaplecze?

Pozycjonowanie to ciąg różnych procesów, ale w przypadku fraz trudnych lub bardzo trudnych i tak wszystko opiera się na budowie własnego zaplecza dla strony docelowej. Jest to wymóg konieczny w celu osiągnięcia dobrych efektów. Warto zatem przeanalizować jak takie zaplecze powinno wyglądać i co zrobić, by nabrało odpowiedniej wartości.

Zaplecze czy normalna strona?

W zasadzie budowanie wartościowego zaplecza można wytłumaczyć następująco – należy stworzyć takie zaplecze, które nie wygląda jak zaplecze. Ta banalna postawa jest najskuteczniejsza, ponieważ niedbałe strony zapleczowe nie przyniosą oczekiwanych efektów. Stwórz wartościowe witryny, o określonej tematyce, tak aby internauci chętnie tam zaglądali nie zdając sobie sprawy z rzeczywistego przeznaczenia tej strony. Z pewnością pozytywnie odbije się to na twoich przyszłych pozycjach i ich wynikach. Oczywiście, budując zaplecze, które składa się z setek stron, bardzo trudno jest zadbać o kontent najwyższej jakości, dlatego na ogół nie są one zbyt imponujące. Mimo wszystko warto wypracować złoty środek, gdzie twoje zaplecze nie będzie najwyższej jakości, ale też nie stanie się mało atrakcyjnym spamem.

Różnorodność

A teraz przejdźmy do konkretów, czyli do tego, jak naprawdę powinno wyglądać dobre zaplecze SEO. Dywersyfikacja to jedna z głównych zasad prowadzenia zaplecza, gdyż Google uwielbia różnorodność, a wstawiane przez ciebie linki będą wyglądać bardziej naturalnie. Odpowiednio zróżnicuj formę stron, silniki witryn, adresy IP oraz domeny. Niech twoje linki pochodzą z różnych źródeł, które pozornie nie są ze sobą powiązane.

Linkowanie zaplecza

Kolejną ważną kwestią, jest odpowiednie podlinkowanie zaplecza. Tutaj nie ma wielkiej filozofii, zaplecze najlepiej linkować z katalogów, precli, for, blogów, systemów wymiany linków i wszelkiego rodzaju automatów. Pod tym względem zaplecze traktujemy tak samo jak stronę docelową. Ciekawą kwestią jest sposób linkowania stron zapleczowych między sobą, nad czym trwa niekończąca się dyskusja.

  • Linkowanie na zasadzie koła
  • W tym modelu strona docelowa znajduje się w centrum i linkują do niej wszelkie strony zapleczowe.
  • Linkowanie na zasadzie piramidy
  • W tym modelu strony zapleczowe są sklasyfikowane według hierarchii – te najgorszej jakości, których jest najwięcej, linkują do tych lepszych, następnie te do tych najlepszych.
  • Brak linkowania pomiędzy zapleczami
  • Istnieje również podejście, gdzie nie linkuje się zaplecz między sobą. Dzięki temu unikamy ryzyka, że ktoś rozpozna sieć naszych zapleczówek i osłabi cały nasz system.

Bieżące artykuły

Rodzaje porad

Bądź pierwszą osobą, która zostawi swój komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.