Social media dla średniej wielkości firmy – z jakich narzędzi korzystać?

Media społecznościowe mogą odegrać ogromną rolę w promocji firmy jeżeli zostaną prawidłowo wykorzystane. Tak wiele osób użytkuje dziś social media, że na pewno są tam też Twoi klienci. Najpierw musimy jednak zdecydować z jakich platform chcemy skorzystać.

Obecnie posiadanie fanpage na Facebooku to niezbędne minimum. Może się jednak wydawać, że tylko duże firmy mają czas na tworzenie treści i zaangażowanie w social media. To nieprawda – jest to również świetne narzędzie do promocji małych i średniej wielkości przedsiębiorstw. Wystarczy jedynie wykorzystać odpowiednie narzędzia.

Na rynku dostępnych jest wiele narzędzi do prowadzenia profili social media, które umożliwiają automatyczne publikowanie treści na wielu kanałach, analizowanie krytycznych danych i mierzenie wyników kampanii. Istnieją narzędzia do generowania leadów, które integrują się z Twitterem, LinkedIn, Facebookiem, Pinterestem, Instagramem i Google+. Dzięki temu, możemy zmienić nasze kontakty w realną sprzedaż.

Zbadaj konkurencję

Zaczynając przygodę z mediami społecznościowymi warto poświęć czas na przeanalizowanie działań konkurencji. Należy również wyszukać informacje o swojej firmie. Dzięki temu będziemy wiedzieli z jakiego poziomu startujemy i gdzie działa konkurencja.

Mogą nam w tym pomóc narzędzia do analizowania treści publikowanych w Internecie. Warto wypróbować Brand24, Hootsuite, Buffer for Business, VerticleResponse, Zoho Social lub Sprout Social, które są tańsze dla małych i średnich firm. Narzędzia te będą zbierać hasztagi, tweety i rozmowy o Twojej firmie. Większość płatnych narzędzi oferuje bezpłatną wersję próbną, dzięki której wybierzesz to, które idealnie pasuje do celów i potrzeb Twojej firmy.

Bądź zorganizowany

Systematyczna aktywność na profilach firmowych jest kluczowa jeżeli chcemy odnieść sukces w social mediach. Warto poszukać narzędzi do planowania postów w mediach społecznościowych, żeby z wyprzedzeniem uporządkować swój content i opracować spójną strategię. Często pozwalają one śledzić dane analityczne z różnych platform, planować wpisy z wyprzedzeniem, zarządzać wieloma profilami społecznościowymi z jednego miejsca i kontaktować się z klientami.

Musimy się jednak upewnić, czy dane narzędzie wysyła posty do Facebooka, LinkedIn i Twittera – inaczej nie będzie skuteczne. Tutaj również możemy liczyć na darmowe wersje lub okresy próbne, które pomogą nam wybrać optymalne dla nas rozwiązanie. Popularne są takie narzędzia jak Hootsuite lub Buffer.

Bądź na wielu platformach

W których mediach społecznościowych powinniśmy być, aby pozyskać nowych klientów? Nie ma tutaj uniwersalnej odpowiedzi. Zazwyczaj warto zacząć od Facebooka. To druga po Googlu strona z największą ilością użytkowników. Część małych firm rezygnuje nawet z posiadania własnej strony internetowej i polega wyłącznie na swoim fanpage. Instagram również posiada ogromny potencjał sprzedażowy i jest znacznie mniej zaśmiecony losowymi informacjami.

Jest się tam również łatwiej się przebić stosując odpowiednie hasztagi. To narzędzia, które świetnie sprawdzają się w kontaktach B2C. W relacjach B2B i działaniach rekrutacyjnych idealnym rozwiązaniem jest LinkedIn.

Śledź zaangażowanie użytkowników

Dzięki analizie zaangażowania Twoich fanów dowiesz się jaki rodzaj treści najlepiej im odpowiada. To da Ci informacje o tym jaki content najlepiej sprzedaje. Z tego powodu jest to tak ważne. Wiele już wcześniej wymienionych narzędzi pomoże Ci śledzić i analizować statystyki. Kolejnym topowym narzędziem jest SoTrender, który nie tylko gromadzi statystyki, ale również automatycznie generuje wskazówki, które pomogą Ci lepiej prowadzić Twoje działania. W nim również możemy skorzystać z darmowego okresu próbnego, by go przetestować.

Monitoruj media społecznościowe cały czas

Social media uważane są za natychmiastowe źródło informacji. Oznacza to, że klienci chcą szybko i regularnie otrzymywać od Ciebie wiadomości zwrotne. Dzięki aplikacjom do zarządzania treściami możesz aktualizować i monitorować wszystkie konta w mediach społecznościowych. Zaoszczędzisz czas, ponieważ nie będziesz musiał sprawdzać powiadomień na każdej platformie osobno. Dodatkowo zmniejsza to szansę, że coś przegapisz. Jeżeli sam zarządzasz mediami społecznościowymi ustaw automatyczne odpowiedzi i wykorzystaj aplikacje z wersją na telefon. Pozwoli Ci to na większą responsywność. Warto tutaj sprawdzić Hootsuite, Sprout Social, SocialOomph, Zoho Social, EveryPost lub Tailwind.

Bieżące artykuły

Rodzaje porad

Bądź pierwszą osobą, która zostawi swój komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.